3.03.2014

Na zakwasie i na drożdżach. Luty 2014


Ósma lista "Na zakwasie i na drożdżach" wita 121 pozycjami!
Na początku faworki. Nie zasypały listy tak jak przewidywałam, ale wszystkie zgłoszone przepisy są warte wypróbowania jeszcze w tym, kończącym się karnawale.
Druga, liczna grupa to pączki, które znajdziecie w drożdżowej części listy. To dopiero ciekawy zbiór! Pączki amerykańskie, francuskie ich odpowiedniki, a nawet pączki rodem z Afryki o bardzo ciekawym składzie. Nie znałam wcześniej tych przepisów.
Na liście również w dużej ilości wypieki z dodatkiem czekolady. To nie tylko chleby na zakwasie czy na drożdżach, ale też rogaliki z czekoladą, a nawet fougasse.
Najwięcej jest jednak na liście chlebów. 53 znakomite, różnorodne bochenki, na drożdżach i na zakwasie, słodkie i tradycyjne. Jeżeli nie mamy w swojej okolicy dobrej, tradycyjnie wypiekajacej pieczywo piekarni, pieczmy chleb w domu! Popularyzujmy domowy chleb wśród naszych znajomych i przyjaciół. Nie zdawajmy się biernie na to, co leży na marketowych półkach. 




Faworki 

Chruściki
Akacjowy blog

Faworki orkiszowe, razowe
Kuchnia Alicji
Chrust
Kulinarne przygody Gatity

Grochowinki kociewskie
Kuchennymi drzwiami

Grochowinki drożdżowe
Kuchnia Alicji
Grochowinki kociewskie
Zapach chleba


Faworki na winie
Takie tam moje pomysły
Faworki / Le Chiacchiere
Po prostu Marghe





Na zakwasie...


Chleb z pestkami dyni
Cynamonowy Pył
Chleb żytni 
z ziemniakami
Smaczna Pyza

Chleb na zakwasie z ziarnami
Stare Gary
Chleb na zakwasie
Stare Gary

Chleb żytni z kminkiem
Stare Gary
Chleb pszenny razowy
 wieloziarnisty

Gotuj zdrowo!

Chleb sandomierski
Adam Piekarz

Chleb z karmelizowana cebulą
Pomyslowe Pieczenie 
Chleb z orzechami
codojedzenia.pl

Chleb pszenno-żytni na zakwasie
Agata gotuje
Chleb lniany
Adam Piekarz

Red Lentil-Turmeric
Sourdough

Bread&Companatico





Chleb polski
UgotujmyTo.pl

Graham 
na miodzie gryczanym
Pieczywo na zakwasie
pane con farina 
di enikir in pentola
Sono io, Sandra

Zakalce mego życia
Chleb mieszany 
z prazonym slonecznikiem
Healthy Craving

Chleb wiejski
Zapach chleba
Chleb z mąka gryczana
i siemieniem lnianym

Kulinarne przygody Gatity
Levain z lnianym siemieniem
 i suszonymi śliwkami

codojedzenia.pl
Czeski wiejski chleb
Stare Gary



Grahamka, weka i kajzerka
Pain rustique
Pommes a la cannelle


il pane sbalgiato
Sono, io Sandra
Laugenbrot rolls
LaGreg

panini in.... barattolo
Sono io, Sandra

Bułki z owsianką
Ala piecze i gotuje
Bułeczki z owsianką
Moje domowe kucharzenie

Fabryka Kulinarnych Inspiracji

Bułeczki owsiane
Kulinarne przygody Gatity

Assorted Sourdough Ciabattas
Bread&Companatico
Ticinese bread
rise of the sourdough preacher
Chałka na zakwasie
Smakowitychleb.pl
Chleb z dynią
Moje domowe kucharzenie






Pain au Chocolat
Bread&Companatico


Chleby czekoladowe



Chleb z czekoladą
 i rodzynkami

Bea w kuchni
Chleb czekoladowy
by było przyjemniej


Chleb czekoladowo-kasztanowy
Kuchnia Gucia
Chleb czekoladowy na zakwasie
Kuchnia Alicji

Chleb z czekoladą i żurawiną
Smakowitychleb.pl
Chleb z czekoladą i rodzynkami
Moje domowe kucharzenie

Healthy Craving
Chleb z czekolada 
i śliwkami
Zakalce mego życia

Chleb czekoladowy z orzechami
UgotujmyTo.pl




...i na drożdżach 

Chleb z czekoladą 
i rodzynkami
Akacjowy blog
Chleb z czekoladą
Konwalie w kuchni

Chleb z czekoladą i rodzynkami
Kulinarne przygody Gatity
Chleb czekoladowy
Zapach chleba


Lemon Chocolate
Fougasse

Bread&Companatico





Pączki z różnych stron świata



Pieczone doughnuts
Cynamonowy Pył
Pączki
UgotujmyTo.pl


Beignets
food to warm the soul

Pączki
Moje domowe kucharzenie
Pączki
food to warm the soul



Walentynkowe pączki
happy kitchen
Donaty bananowe
Fabryka Kulinarnych Inspiracji

Pyszne pączki z różą
happy kitchen
Pączki po włosku
Po prostu Marghe

Pączki Mandazi
Kuchnia Alicji
Pączki tanie, wegańskie
Kuchnia Alicji


Pomelki
Kuchnia Alicji
Pączki angielskie
UgotujmyTo.pl

Pączki na semolinie
Kuchnia Alicji

Pączki z konfiturą
Kulinarne przygody Gatity



Pączki na dwóch zaczynach
Kuchnia Alicji






Drozdżowe róże
Mozaika życia
Bułeczki serowe
happy kitchen
Roses cake
tortadirose
Śniadaniowe ślimaczki
Mozaika życia
Kręcone bułeczki
Takie tam moje pomysły
Bułeczki z twarożkiem wiejskim
Gotowanie pod gruszą
Bułeczki filipińskie
Stare Gary




Bułki do hamburgerów
Sweet'n'Sour
Bułki sezamowe
Pieczywo na zakwasie
Bułki pszenno-orkiszowe
Moje domowe kucharzenie

Maślane rogaliki z makiem
Kulinarne przygody Gatity
Rogaliki maślane z makiem
Fabryka Kulinarnych Inspiracji
Rogaliki maślane
Ala piecze i gotuje
Rogale maślane
Moje domowe kucharzenie





Rogaliki drożdżowe
Takie tam moje pomysły
Calzone
Fabryka Kulinarnych Inspiracji
Murzin
Smaczna Pyza


Bagietki z kozim serem
Pomysłowe pieczenie
Bagietki z kozim serem 
i rozmarynem
Kulinarne przygody Gatity
Bagietki z kozim serem 
i rozmarynem
Salt &Pepper &co

Focaccine z czerwona cebulą
Po prostu Marghe

Kulinarne przygody Gatity
Pide-turecka pizza
Mozaika życia



Cynamonowy Pył

Chleb orkiszowy
Konwalie w kuchni
Chleb tygrysi
UgotujmyTo.pl

Tang Zhong i kasza gryczana
Grahamka weka i kajzerka
tortadirose
Pane al riso
L'ingrediente perduto

Kuchnia Gucia
Chleb orkiszowy z ziarnami
Moje domowe kucharzenie
Fiński chleb
Moje domowe kucharzenie
Chleb razowy z cebulą
Justine's cupcake

Chleb owsiano-żytni
Gotowanie pod gruszą
Pan brioche caffè,
cannella, anice stellato
e cardamomo

Apprendisti Pasticcioni


Chałka z makiem
Ala piecze i gotuje
Chałka z makiem
Moje domowe kucharzenie
Chałka śniadaniowa
Smaczna Pyza

Ciabatta
Stare Gary

Po prostu Marghe
Drożdżówka lekko orzechowa
Justine's cupcake





Moje domowe kucharzenie
Drożdżowe racuchy 
z jabłkami
by bylo przyjemniej

Flammkuchen
Stare Gary
Ekspresowe hotdogi
Moje domowe kucharzenie





6 komentarzy:

  1. Ależ zestaw. Świetny pomysł z dodaniem wypieków karnawałowych :) Znów mam głowę pełną pomysłów do wykorzystania :) Pozdrawiam i dziękuję za przygotowanie kolejnej listy , buziak M.

    OdpowiedzUsuń
  2. Wisło zebrałaś tyle wspaniałości, co jeden wypiek to piękniejszy! Ukłon w Twoją stronę za pracę którą wkładasz co miesiąc w tworzenie listy!

    OdpowiedzUsuń
  3. Mam lekki zawrót głowy! Nie, nie lekki - ogromny! Pożarłabym wszystko! Pięknie to wymyśliłaś i pięknie opracowujesz - mój podziw z każdym miesiącem wzrasta, pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  4. No i znowu moja lista -do zrobienia- się wydłużyła....;)! Pozdrawiam :)!

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo dziekuję za pozytywne komentarze. Mam nadzieje, że innym oglądajacym tez sie lista podoba :) Zebrałam to wszystko i rzeczywiście pięknie sie prezentuje ale to przede wszystkim zasługa tych, którzy upiekli, sfotografowali i zgłosili się na listę. Mam nadzieję, że obecność na liście to dla uczestników dodatkowa satysfakcja z działalności blogowej. Mnie sie Wasze pomysły i ich wykonanie bardzo podobają, dlatego z przyjemnością propaguję je na swoim blogu. Wszystkie strony odwiedzam i czytam, ale nie wszystkie wypieki udaje mi sie skomentować.Przepraszam Cieszę się, że jest tych pozycji tak dyżo.

    OdpowiedzUsuń
  6. Zdecydowanie nie polecam studentom! Od tego oglądania zrobiłam się strraaasznie głodna, a w lodówce wiadomo - pustki. Dobrze, że jest jeszcze trochę chleba ze słonecznikiem od Mamy. :)

    OdpowiedzUsuń